een week met het evangelisatie team - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Stoorvogels - WaarBenJij.nu een week met het evangelisatie team - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Stoorvogels - WaarBenJij.nu

een week met het evangelisatie team

Door: Anneke

08 Maart 2017 | Nederland, Nieuwegein

Vorige week kwam er een team bestaande uit 3 Israeliers, 2 Engelsen en wij als 4 Nederlanders. Ze zijn gekomen om de kerk te ondersteunen
met meer mankracht om contacten te leggen op straat en mensen uit te nodigen naar de evenementen te komen. Dat is dus wat we deden maar eigenlijk alleen de mannen want de vrouwen hadden het zelfde als ik en dat is dat ik weerstand voel om op mensen af te stappen terwijl ze daar niet om gevraagd hebben. Als mensen op de uitnodiging ingaan en gekomen zijn dan stap ik wel op hen af hoor.
Er was een jeugdavond gepland speciaal voor de studenten van de school waar de aula gebruikt wordt.In eerste instantie kwam er niemand en toen in eens nadat we al gestart waren met de muziek druppelden er groepjes binnen uiteindelijk ongeveer 35 studenten. Er kwam ook een lerares mee die toezicht wilde houden. Op de uitnodiging om ook je leven over te geven aan Jezus en niet alleen maar uit naam christen te zijn wilden 25 van hen gebed om dit ook hard te maken.
Er waren ook 2 avonden waar Israel een van de team leden zaken uitlegde over de sabbath gezien door de joodse bril en hoe daar als christen vorm aan te geven. We vierden avondmaal op de manier zoals bekeerde joden dat doen dat was indrukwekkend. Een belangrijk gebruik wat ik niet meer zal vergeten is: de sabbath begint met de avond er voor waarom? omdat God je gunt om eerst tot rust te komen voordat je bij Hem komt. Vanuit rust luisteren en reageren, zo mooi!
De avond dat de Iranees en een Jood hun getuigenis gaven over het verander proces in hen om de ander niet meer te haten maar te respecteren en te omarmen was indrukwekkend.
Zondags was de feestelijke start van de kerk Joy in the City. Er waren ook bezoekers gekomen uit andere plaatsen in ZA Van Kaapstad tot en met Lesotho. Super gaaf en feestelijk. Daarna hebben we met iedereen die wilde geluncht bij de lodge waar het team verbleef.
Iedereen vertrok de zelfde avond weer naar hun eigen stad of land. Een beetje triest maar terug kijkend op een geweldige week waarin je ook als team steeds opener wordt en naar elkaar toegroeit. Hanneke en Heggert bleven nog een nachtje . Jan en ik werden uitgenodigd om naar Israel te komen natuurlijk. Nou dat zou geen straf zijn want dat staat wel op mijn verlanglijstje.
s'Avonds met elkaar nog een glas wijn gedronken en nagemijmerd over de week. Ook van Hanneke en Heggert afscheid genomen en die gaan nu genieten van een wel verdiende vakantie. Het was zo tof om deze week zo intensief met hen op te trekken.
Wat we tussendoor nog gedaan hebben met het team is opknappen van de ruimtes bij de rechter. We hebben alles in lichte vrolijke kleuren geverfd en Hanneke heeft muur schilderingen gemaakt. Super leuk.Ook zijn we een middag wezen helpen bij een kinder opvang voor kansarme peuters. Daar hebben we gebeden voor de medewerkers die dat wilden bijna iedereen dus.:] En gespeeld en aandacht gegeven aan de kinderen.Een van de kerkleden komt elke week in dit centrum als vrijwilliger.
En dan is het maandag van een gewone week.........
We zijn allemaal moe. Iedereen neemt lekker de tijd om uit te rusten en te ontspannen op zijn eigen maniier.