14 maart - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Stoorvogels - WaarBenJij.nu 14 maart - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Stoorvogels - WaarBenJij.nu

14 maart

Door: Anneke

14 Maart 2017 | Nederland, Nieuwegein

We hebben gegeten bij Charrel en Nigel met hun geadopteerde dochter en Basou die bij hen woont tijdens zijn studenten tijd. Ze wonen hier al 15 jaar en hebben al hun verhalen verteld die ze beleefd hebben tot nu toe. Indrukwekkend!! Ze hebben in verschillende delen van Zuid Afrika gewoond. Hun kinderen wonen ook hier en zijn inmiddels ook hier getrouwd. Petje af voor dit stel dat ze het nog steeds volhouden om hier te werken en te wonen.

De huizen zijn wel anders ingericht als bij ons in het westen. Je waant je in de huiskamer van je ouders. Ouderwetse zware meubels in sombere kleuren. Ook de meeste huizen zijn aan de buitenkant in donkere kleuren geverfd. Het zal ook wel te maken hebben met het feit dat alles onder het gele zand zit nadat het geregend heeft. De huizen zijn ook niet verwarmd terwijl het in de winter 4 maanden van half mei tot en met augustus s'avond onder nul daalt.

Jan en ik zijn ook begonnen met wat klusjes rond het huis zoals schoon maken en verven van de overdekte terras ruimte. Doen we ook nog wat nuttigs :)

• 15 Maart 2017 - 09:35

Hanneke:

Ben een beetje later begonnen met het lezen van de verhalen... maar super leuk om te lezen en jullie zo te kunnen volgen! Groetjes